12 Eylül 2012 Çarşamba

Trekking Turları-1: Jochberg Zirvesi

Jochberg 1567 metre
Şehir tatili notlarına biraz ara verip bu aralar biz 'Demirci Ailesi' ni fazlasıyla heyecanlandıran 'Trekking Turları' na dair notlarımı sizlerle paylaşmak istiyorum. 1-2 günlük haftasonu kaçamakları, bizim için yeni ve bir o kadar heyecan verici bu dünyayı keşfetmemize yardımcı olmanın yanı sıra, bizi daha uzun soluklu doğa yürüyüşlerine de hazırlıyor. Yaşadığımız şehir de Münih olunca bize sadece bu hafta nerede yürüsek ya da nereye tırmansak demek kalıyor. Eğer siz de Almanya'nın Bavyera Eyaletine gelmişken 1-2 gün Alpler'de zaman geçirmenin güzel bir fıkir olduğuna inanıyorsanız burada paylaştıklarım size başlangıç için faydalı olacaktır.

Hadi biraz dağ havası alalım!

Walchensee (Walchen Gölü)
Cumartesi sabahı erkenden kalkıp düşüyoruz yollara. Hedefimiz Münih'ten yaklaşık 1 saat 15 dakika uzaklıktaki Walchensee (yani Walchen Gölü). Buraya arabayla ulaşmak isteyenler için ufak bir haritayı sizlerle paylaşıyorum. Münih'ten yola çıkanlar Garmisch-Partenkirchen yönüne doğru A95 No'lu otobabandan buraya ulaşabilir :

Eğer trenle gelmek isterseniz, bana yazmanız yeterli. Size ayrıntılı bilgi ulaştırabilirim.

Hedefimiz Jochberg Zirvesi. Yani 1567 metreye yürümek. Jochberg Zirvesi, Walchensee etrafını saran Alpler'de bir zirve.  Aşağıdaki haritada bu bölgede bulunan tüm trekking yollarına dair bilgiler yer alıyor. Jochberg Zirvesi gölün sağ tarafında.

1567 metreye ulaşmak için 3,0 km yol yürümeniz gerekiyor. Bu da yaklaşık 3 saatlik bir süreye karşılık geliyor. Yolun yorucu olmasının en önemli sebebi tırmanıyor olmak. Bu sürede tam 750 metre tırmandık. Çok da değilmiş demeyin. Eğer kondisyonunuz iyi değilse bu parkur zorlar! Bu parkur için sağlam trekking ayakkabılarına ve sağlam bacak kaslarına ihtiyaç var. Benden söylemesi.

Arabamızı Kesselberg'de bir otoparka park ettikten sonra yürüyüşümüze başlıyoruz. Rotamız şu şekilde:

Kesselberg - Jochberg - Jocheralm (Jocher vadisi) - Walchensee - Urfeld - Kesselberg

Park Yeri
Başlangıçta herşey yolundaydı :)
Asıl parkura ulaşmak için arabayı park ettiğimiz yerden başlayıp ormanlık alan içinde 5-10 dakika yürüdük.

Parkur başlıyor!

Bizim gibi güzel havayı fırsat bilip buraya trekking yapmaya gelmiş kalabalık bir Alman grupla yürümek oldukça zevkliydi.

Parkurun ilk kısmında ormanın içinden nispeten kolay bir yol izleyerek ilerledik.

Yukarı doğru tırmandıkça Walchen Gölü manzarası da ortaya çıkmaya başladı.

Ve tabii ki küçük çocuklarıyla bu yürüşü gerçekleştiren Alman ailelere yine rastladık. Bayılıyorum onlara ve onları örnek alıyorum. Bebek sahibi olmak demek, hayattan elini ayağını çekmek değil, biz bunu görerek anladık.

Tırmandıkça manzara iyice güzelleşti... Aşağıdaki fotoğrafta ayaklarımın hemen altındaki uçurumu çekmek istedim ama gözlerimin gördüğünü fotoğraf karesiyle yansıtamadım ne yazık ki.

...Ve Kochelsee. Bu tırmanışa iki farklı göl manzarası bize eşlik etti.

ve zirveye doğru yaklaşırken bir anda ormanlık alan son buldu.

İşte bu göl manzarası tüm yorgunluğumuzu unutturdu bize...

Ve zirve göründü...

Zirvede Anı Defterine biz de birşeyler karaladık...

Oraya kadar çıkıp da dinlenmeden inmek olmaz diyerek manzaraya karşı keyif yapmayı atlamadık :)

Ve iniş öncesi son fotoğraf...

İnişte önce vadideki tipik Bayern restaurantının güzel bir örneği olan bir mekanda herkes gibi mola verdik. Tabii ki ineklerden gelen çan sesleri eşliğinde...

Artık dönüşe geçtik. Yönümüz Urfeld.

İniş çıkmaktan daha yorucuydu diyebilirim. Eğim ve kaygan taşlar nedeniyle düşme tehlikesi geçirdik birkaç kez. Bunda artık göle ulaşmanın sabırsızlığı da vardı biraz...

ve artık göle ulaştık. Güneşin altında ayakkabılarımızı çıkartıp dinlenmek ve hatta biraz uyumak iyi geldi.

Arabamızı park ettiğimiz yere ulaşmamız için daha 1 saat yürümemiz gerekiyordu. İlk başlarda göl kenarından yürüsek de bir yerden sonra tekrar tırmanışa geçtik ne yazık ki. Ne yazık ki diyorum, çünkü artık çok yorulmuştuk...

Ve 7,5 saat sonra bitiş çizgisine ulaştık... Dağılmış bir vaziyette tabii ki :)

Bu parkur zorluk derecesi olarak orta, insana yaşattığı zevk açısından üst düzeyde bir parkurdu. Walchensee bölgesi genel olarak çok güzel bir yer. Burada otellerde kalmanın yanı sıra tatil evleri (Ferienwohnung) kiralayabilir ve bu bölgede çok güzel bir haftasonu geçirebilirsiniz.

Biz daha önceden otel ayarlamadığımız için arabaya ulaşır ulaşmaz otel aramaya koyulduk. Hava o haftasonu çok güzel olduğu için ve ayrıca Walchensee'de Wiking Festivali olduğundan oteller doluydu. Yaklaşık 4-5 otel denemesinden sonra ümitlerimiz tükenmek üzereyken çok güzel bir otel bulduk. İsmi Hotel Pension Pax Wallgau (100 €/gecelik). Manzarası çok güzeldi. Şansımıza bahçeye bakan odası boşmuş. Çok keyiflliydi. Bu otelin bir başka avantajı ise, Garmish-Partenkirchen'e yakın olması. Bu otelde ya da Wallgau bölgesinde bir otelde kaldığınızda birkaç gün Walchensee tarafında zaman geçirebilir, daha sonraki günlerde Garmish'i gezebilirsiniz ki, burada Almanya'nın Alpler'deki en yüksek zirvesi olan Zugspitze yeralıyor.

Otelin bahçcesi

Sabah kahvesi keyfi
İkinci zirve tırmanışı öncesi son dakikalar

Jochberg zirvesine yürüyüş notlarım bu kadar. Sırada yine Walchensee Bölgesi'nde yeralan Herzogstand zirvesine yaptığımız yürüyüş var. İlerleyen günlerde bu yürüyüşe dair olan notlarımı sizlerle paylaşacağım.

Değerli yorumlarınızı bekliyorum...

Jochberg Zirve Tırmanışı Notları (08.09.2012)